Taal op niveau door e-learning en coaching menu
Klantvriendelijk Chatten Incompany

€ 2850,-8 deelnemers max.

Mix van online en klassikaal

Werk je op een Klant Contact Center en beantwoord je vragen van klanten via live chat? Dan is het belangrijk dat je helder en klantvriendelijk formuleert, in foutloos Nederlands. Chatten met een klant is per slot van rekening heel iets anders dan chatten met een vriend of vriendin.

De training

In deze training vol praktijkvoorbeelden leer je waar je op moet letten bij het zakelijk chatten. Je leert hoe je een vraag of een klacht zakelijk en vriendelijk beantwoordt, hoe je de boodschap kort houdt, hoe je de aandacht van de klant vasthoudt en hoe je het gesprek netjes afrondt. Als het nodig is, spijker je online je spelling en grammatica bij.

Workshops - de basis

In twee workshops van een dagdeel (3 uur per keer) ga je aan de slag met praktijkcases. Onderwerpen zijn: het geven van informatie, het afhandelen van een klacht en het beantwoorden van vragen. In de opdrachten komen de volgende aspecten aan de orde:

  • Wie is je klant? Let op de toon en de woorden die je kiest.
  • Hoe houd je het initiatief tijdens een chatsessie?
  • Een logische volgorde hanteren (inleiding, kern, slot).
  • Korte zinnen maken (B1-niveau).
  • Actief formuleren (vermijd de passieve vorm en gebruik zo min mogelijk hulpwerkwoorden).
  • Concreet formuleren.
  • Positief formuleren (zeg wat er mogelijk is, in plaats van wat er niet mogelijk is).
  • Het vermijden van moeilijke woorden en ouderwets taalgebruik.

Online leeromgeving - de ondersteuning

Je krijgt drie maanden lang toegang tot je eigen online leeromgeving. Hier vind je:

  • oefenmateriaal, afgestemd op de workshops
  • uploadmogelijkheid voor eigen werk
  • contactmogelijkheid met je trainer
  • een start- en eindmeting
  • de theorie om na te lezen

Contact met je trainer/taalcoach

De trainer begeleidt je niet alleen tijdens de workshops. Via de online leeromgeving speelt hij een actieve rol in het coachen. Bovendien kun je tussendoor contact zoeken en vragen stellen over de stof en over taalzaken waar je in het werk tegenaan loopt.

Cursusvorm: blended

Deze training is een combinatie van 2 workshops en een online oefenomgeving. In de workshops ga je aan de slag met praktijkcases. In de online omgeving oefen je volop met spelling & grammatica en je nieuwe schrijfstijl. Je kunt er ook online vragen stellen aan je trainer.

Doelgroep

De training is geschikt voor iedereen die via de live chat klantcontacten onderhoudt of dit in de toekomst gaat doen.

Aanvangsniveau

mbo/hbo

Studiebelasting

De workshops duren een dagdeel (3 uur). Voor online oefenen adviseren wij je 1 uur per week te reserveren. Je oefent op de plaats en tijd die jou het beste uitkomen.

Duur van de training

De training duurt 2 maanden. In deze periode vinden de workshops plaats. De leeromgeving staat drie maanden open, zodat je voldoende tijd hebt van tevoren eigen werk te uploaden en na afloop de eindmeting te maken.

Aan het eind van de training ontvang je een bewijs van deelname. Je ontvangt ook een handige chatwijzer (A4) die je tijdens je werk als handleiding kunt gebruiken.

Kosten

De prijs van de training is € 2850,- per groep (maximaal 8 deelnemers), inclusief drie maanden online oefenen en contact met de trainer.Heeft u interesse in deze cursus? Neem dan contact met ons op.

Wat is er uniek aan deze training?

  • cases uit je eigen praktijk
  • ook online contact met je trainer
  • je eigen beveiligde leeromgeving
  • vragen stellen kan in de les én online
  • oefenen op je eigen niveau
  • kleine groepen, veel individuele aandacht

De prijs is inclusief lesmateriaal, ontwikkelkosten en reistijd. Er zijn geen bijkomende kosten. Braint is een onderwijsorganisatie en is vrijgesteld van btw.